דגשים לשחייה עם חליפת שחייה

עד היום לא היה זה שכיח לשחות עם חליפת שחייה בתחרויות טריאתלון בישראל. המתחרים הוותיקים זוכרים כי פעם בכמה שנים אישרו לשחות עם חליפת שחייה בטריאתלון כינרת, אבל לעיתים רחוקות בלבד הזדקקו הטריאתלטים לחליפת שחייה בתחרויות הטריאתלון שהתקיימו בארץ.

כיוון שעונת הטריאתלון הוקדמה בשנים האחרונות, שימוש בחליפות שחייה בתחרויות אלה הפך להיות שכיח ונפוץ. בשנה שעברה אישרו לשחות עם החליפה במספר רב של טריאתלונים (ישראמן, ישראמן צפון, ראשון לציון, תל אביב ועוד) וגם השנה, בשלושת הטריאתלונים הראשונים של השנה (ישראמן, ראשל"צ וחיפה) השימוש בחליפות שחייה אושר.

כמה דגשים לשחייה עם חליפת שחייה בים:

1.      הציפה – ההבדל המשמעותי ביותר בשחייה עם חליפת שחייה (לעומת שחייה ללא חליפה) הוא הציפה. חליפות השחייה עשויות מחומר אשר דוחה מים ולכן השימוש בהן משפר את הציפה של השחיין. ניתן לראות כי השימוש בחליפת שחייה משפר בצורה משמעותית דווקא את אותם שחיינים אשר שוחים פחות טוב, כיוון שהציפה שלהם משתפרת. חשוב לקחת זאת בחשבון, כיוון שנדרש להשקיע הרבה פחות מאמץ על מנת להציף את הגוף במהלך השחייה.

2.      עבודת רגליים – כתוצאה משיפור הציפה, יש נטייה לא לעבוד עם הרגליים. לכן, חשוב מאוד לא לוותר על עבודת הרגליים, לתת לכך דגש, ועדיין להמשיך לעבוד איתן. קצב עבודת הרגליים צריך להיות קצר ומהיר, אולם במהלך כל נשימה, עלינו לתת בעיטה אחת חזקה וגדולה.

3.      עבודת הידיים – השוני בעבודת הידיים בא לידי ביטוי בשני מישורים. במישור הראשון, חליפת השחייה מוסיפה נפח לעובי היד. פרוש הדבר שתאורטית, כעת אנחנו יכולים "לתפוס" יותר מים בכל גריפה כיוון שהתוספת של החליפה הגדילה לנו את שטח הפנים של "המשוט". במישור השני, כיוון שהציפה שלנו השתפרה, אנחנו יכולים לנצל זאת ולגלוש מעט יותר בכל גריפה. לכן, מומלץ לחכות כחצי שניה לפני כל גריפה, ולנצל את הציפה שלנו על מנת לגלוש עוד קצת ולתפוס יותר מים.

4.      עבודה עם ידיים ישרות – תורת הטכניקה של השחייה מלמדת את השחיינים לכופף את המרפקים מחוץ למים על מנת לאפשר ליד להתאושש כאשר היא לא עובדת בתוך המים. שחייה עם החליפה מקשה על הכיפוף של המרפק מחוץ למים ולמעשה, פירוש הדבר שאנחנו מוציאים יותר אנרגיה לכופף את המרפק, מאשר לאפשר ליד לנוח.

הקפדה על דגשים אלה במהלך השחייה עם חליפת השחייה, יכולה לעזור לנו לנצל את היתרונות של חליפת שחייה ולשפר את המהירות שלנו.

בהצלחה,

רן אלתרמן

מאמן קבוצת אלתרמנס

אלוף ישראל בטריאתלון לשעבר

תגיות:
נגישות