איך לבחור נכון ענף ספורט

אין עוררין על כך ששילוב פעילות גופנית בשגרת היומיום הוא מעשה מבורך המתאים לכל אדם בכל גיל כחלק מאימוץ אורח חיים בריא, נכון ומאוזן (להוציא, כמובן, אנשים אשר מטעמים רפואיים נאסר עליהם לבצע פעילות גופנית). נשאלת השאלה – איזה סוג של פעילות גופנית כדאי לבצע? האם ישנן המלצות גורפות כלשהן? כמובן שהתשובות לשאלות אלה אינן חד משמעיות וישנה תשובה המתאימה לכל מתאמן ומתאמן, אך יחד עם זאת ישנם כמה עקרונות מנחים אשר יכולים לסייע בבחירה נכונה ומושכלת של ענף ספורט.

הדבר החשוב ביותר שצריך לקחת בחשבון הוא שללא הפקת הנאה מפעילות הספורט – יהיה קשה מאד, עד בלתי אפשרי, להתמיד בפעילות זו וחבל. לכן, צריך מראש לפסול את ענפי הספורט אשר מרגישים שמתחברים אליהם פחות וכמובן להעדיף את אלה שאוהבים יותר וישנם סיכויים גבוהים להתמדה והנאה בהם. אימון המתבצע תחת לחץ, חוסר הנאה ואפילו סבל – לא ישיג את המטרות שלו ולהיפך, עלול להזיק.

לאחר שהועדפו ענפי ספורט חביבים ואהובים, אפשר לבחור בין ביצוע פעילות ספורט לצורך תחרותי או חובבני, כמו ריצה למשל. כיום בכל ענפי הספורט ניתן למצוא נבחרות וקבוצות המתאמנות לצורך השתתפות בתחרויות או מרוצים ובמקביל להן קבוצות של חובבנים המעוניינים בהשתתפות בפעילות עצמה ללא צבירת הישגים. כמובן שאין רע באף אחת מאפשרויות אלה, אך חשוב לדעת על קיומן על מנת לדעת איזו מהן לבחור.

שאלה נוספת שכדאי לשאול, היא, איזה סוג של ספורט מעדיף המתאמן – האם הוא מתחבר יותר לספורט קבוצתי או אישי? האם הוא נהנה ממשחקי כדור או דווקא מריצה? האם יהיה לו קל יותר להתמיד באימונים הכוללים פעילות אירובית, כמו הליכה, רכיבה על אופניים או שהוא אוהב יותר פעילויות מתונות ואיטיות יותר, כמו למשל פילאטיס, תרגילי חיזוק וכוח או אימון בחדר כושר.

גם מי שמתקשה בביצוע פעילויות ספורט או שמפאת מצב בריאותי חייב לבצע אימון גופני מינימאלי, כדאי שיידע שגם אימון של פרק זמן קצר בשבוע יכול לחולל פלאים הן בגוף והן בנפש. לא חייבים להתחיל בגדול ומספיק (אפילו עדיף!) אימון אחד קצר וממצה על פני תכנית אימונים אינטנסיבית שקשה לדבוק בה. ברגע שמוצאים את ענף הספורט שקל ומהנה לבצע אותו ובו בעת להציב מטרות ויעדים ואט אט לעמוד בהם, אין ספק שהמתאמן נמצא בדרך הנכונה.

לתאום אימון ניסיון ללא תשלום, צרו איתנו קשר דרך האתר או התקשרו: 050-2500600.

תגיות:
נגישות