חשיבות החימום באימונים

כל מי שמתאמן בענף ספורט כלשהו מכיר את המנטרה לפיה חובה לבצע אימון טוב ויסודי לפני התחלת האימון. אבל למה בעצם צריך את זה? מה התפקיד של החימום? כאן ננסה לעשות קצת סדר ולהבין בדיוק מדוע חשוב להשקיע זמן בחימום לפני התחלת האימון ומדוע לא מומלץ לוותר עליו או לעשות אותו קצר.

 

כדאי להתחיל מהסוף. כאשר מדלגים על האימון מסתכנים בפציעות או פגיעות בשרירי הגוף. מדוע? מפני שללא אימון, הגוף בעצם לא מוכן להתחיל את הפעילות הספורטיבית. אימון יהיה בדרך כלל במאמץ ובעצימות מסוימים ואי אפשר ישר להגיע לשיא האימון ממצב של מנוחה מוחלטת. ההגעה לשיא צריכה להיות הדרגתית, עליה להתבצע בשלבים על מנת לוודא שלאימון עצמו הגוף מוכן וניתן, כעת, לאתגר אותו.

 

ישנם כמה סוגים של חימום – האימון יכול להיות ספציפי וממוקד, כלומר ביצוע של אותם התרגילים שנבצע במהלך האימון, אך לאט יותר ובעצימות נמוכה יותר. ככה יגבר קצב חילוף החומרים בגוף, טמפרטורת הגוף תעלה והגוף ייכנס למצב של מאמץ. החימום יכול להיות כללי ולכלול קבוצות שרירים רבות, גם כאלה שלא בהכרח ייקחו חלק בפעילות עצמה, כלומר במהלך האימון.

 

מכיוון שהחימום מתבצע בהדרגה, הרי שעצם קיומו תורם לגמישות הגוף והשרירים ובזכותו, בשיא האימון, יוכלו השרירים לעבוד בשיא המרץ ולהגיע כמעט עד לקצה גבול היכולת שלהם. שמירה והקפדה על ביצוע חימום לפני כל אימון ואימון יש בהן כדי לתרום לחיזוק השרירים, שיפור הגמישות והכושר וכמובן שמירה על הגוף.

 

כמו שכלי רכב לא מאיץ מ-0 ל- 100 קמ"ש בפתאומיות, אלא מפתח את המהירות תוך הכנה של המערכות המכאניות לקראת ההאצה, כך גם הגוף לא יכול מיד להתחיל לעבוד בעצימות גבוהה ואם יקרה מצב כזה, הרי שהאימון לא יהיה אפקטיבי ועלולה להיות פגיעה בגוף. אופן האימון הנכון הוא להכין את הגוף בחימום נכון לקראת האימון וכך אפשר לשפר את הביצועים ולהרגיש שהאימון עצמו עבר בצורה טובה שכמובן תשפר את ההישגים האישיים.

לתאום אימון ניסיון ללא תשלום, צרו איתנו קשר דרך האתר או התקשרו: 050-2500600.

תגיות:
נגישות