כללים לשמירה על חליפת השחייה

אחרי שהשקעתם כמה מאות שקלים ברכישת חליפת שחייה עבור אימוני טריאתלון ותחרויות בהן השימוש בה מותר, יש מספר כללים אשר יעזרו לכם לשמור על אורח החיים שלה. חשוב להבין כי חליפות השחייה החדשות, עשויות מחומר אלסטי גמיש אשר מוריד בצורה משמעותית את העומס על הכתפיים ומאפשר לשחיין להגיע לטווחי עבודה כמעט מלאים. החומר שממנו עשויה החליפה מאוד עדיין, ולכן חשוב להשתמש בה בהתאם.

  1. העצה החשובה ביותר היא דבר ראשון לוודא שאין ציפורניים בולטות וחדות בידיים וברגליים. הציפורניים החדות יכולות בקלות לפצוע את החומר שממנו עשויה החליפה ולעשות בה חורים.

 

  1. המשיכה של החליפה על גבי הגוף חייבת להיות עדינה ואין צורך להשתמש בכוח רב כדי להלביש אותה על הגוף.

 

  1. כאשר אנחנו לובשים את החליפה, מומלץ לתפוס קפל של הבד ולמשוך אותו למעלה, מאשר לנעוץ את הקצות אצבעות בחליפה.

 

  1. לאחר שימוש בחליפה בתחרות טריאתלון או באימון, כדאי מאוד לשטוף אותה במים מתוקים. מומלץ שטמפרטורת המים תהיה נמוכה ולא כדי להשתמש במים חמים. השטיפה של החליפה צריכה להתבצע משני הצדדים שלה – גם מהחלק החיצוני וגם מהחלק הפנימי. חשוב לשטוף היטב את מלח הים ותכשירי סיכה (וואזלין, שמן תינוקות, body glide, ועוד'). התייבשות של חומרי הסיכה או המלח על החליפה עלול להרוס אותה.

 

  1. את החליפה מומלץ להניח לייבוש באיזור מוצל ולא להשאיר את החליפה מתחת לקרני השמש. כמו כן, מומלץ ראשית לייבש את החליפה כאשר החלק הפנימי נמצא כלפי חוץ ולאחר שחלק זה התייבש להפוך את החליפה.

 

כאמור, שימוש נכון בחליפה יסייע לכם לשמור על אורח החיים שלה וליהנות ממנה מספר שנים טובות.

רן אלתרמן

מאמן קבוצת אלתרמנס לאימוני ריצה וטריאתלון

לשעבר אלוף ישראל בטריאתלון 

לתאום אימון ניסיון ללא תשלום, צרו איתנו קשר דרך האתר או התקשרו: 050-2500600.

תגיות:
נגישות