כל מה שרציתם לדעת אודות אימוני רכיבה בקבוצה

עם עליית המודעות לרכיבה על אופניים בארץ, שמירה על אורח חיים בריא ושילוב נכון של תזונה נכונה ואימון גופני באופן סדיר – ניתן יותר ויותר לראות קבוצות רכיבה על אופניים בצידי הדרכים בכל שעות היממה. למרות שנראה פשוט ביותר להצטייד באופניים ולצאת לדרך, מומלץ להקפיד על מספר כללים כדי להעצים את חווית הרכיבה.

כאשר רוכבים בקבוצה, חשוב לרכב במבנה של טור. על הרוכב הראשון מוטלת אחריות רבה, שכן העיניים שלו – הן העיניים של כל שאר הרוכבים. במידה והרוכב הראשון רואה מהמורה בדרך או שהוא מחליט שכדאי לבצע מעקף – עליו לבצע סימון ועל כל חברי הקבוצה להיות מרוכזים, לחזור על הסימון ולהעביר את המידע עד לרוכב שנמצא במאסף. מכאן ניתן להבין שבנוסף לריכוז ברכיבה עצמה, על הרוכבים להיות מרוכזים היטב בתנועותיו וסימוניו של הרוכב שלפניהם.

כאשר מדובר בקבוצת רוכבים גדולה במיוחד, מומלץ לרכב בטור של זוגות, על מנת לקצר את אורך הטור, שהרי ככל שהטור יהיה ארוך יותר, ישנו סיכון כלשהו שמידע חשוב לא יגיע עד אחרון הרוכבים. כאשר רוכבים בטור של זוגות קל יותר לקבל מידע וסימונים מהזוג שרוכב לפני. חשוב מאד שכל הרוכבים יאותתו לפני פנייה או סטייה על מנת שהרוכבים שמאחור יוכלו להאט את קצב הרכיבה במידת הצורך ויתכוננו לקראת ביצוע הפנייה. בנוסף, הרכיבה במבנה של שני טורים מגדילה את נפח הקבוצה ויוצרת מבנה בולט עבור שאר הרכבים על כביש.

יחד עם זאת, חשוב מאוד שהרכיבה בזוגות לא תבלוט יותר מידי ותסטה למרכז הכביש. חשוב להיצמד ככל שניתן לשוליים ולמנוע מצב שהרוכבים עולים על הכביש, מעבר לקו השוליים. רכיבה בשורה של 3 רוכבים ומעלה מסוכנת ועלולה להסתיים באסון.

יתרון נוסף לרכיבה במבנה/טור היינו חסימת הרוח, ובשפה המקצועית "דרפטינג". רכיבה על "הגב" של הרוכב מלפנים מגינה מפני הרוח ויכולה לחסוך כ-20% מהמאמץ! חלופה סדירה של הרוכב המוביל (בשפה המקצועית – רכיבה במבנה של "אליפסה") שומרת על הכוחות של כל חברי הקבוצה ומאפשרת לעבור מרחק מסויים במהירות גבוהה יותר ובפחות מאמץ.

גם לביגוד של הרוכבים ישנה חשיבות רבה. כאשר מחליטים על סוג הביגוד עבור רוכבי הקבוצה, כדאי לבחור בביגוד צבעוני, בצבעים חזקים הנראים למרחוק. כלל לא מומלץ לבחור בבגדים כהים מפני שברכיבה בשעות הערב או הבוקר המוקדמות עלולים הנהגים שלא לראות את הרוכבים ובכך חשופים הרוכבים לפגיעות. צבעים בהירים, בולטים וזוהרים מושכים תשומת לב וכאשר קבוצת רוכבים לובשת בגד אחיד בצבעים כאלו – אין סיכוי שלא לראותה. חשוב שהביגוד של כל רוכבי הקבוצה יהיה אחיד על מנת שיהיה קל לזהות שמדובר בקבוצה.

רכב ליווי משחק תפקיד חשוב באימוני הרכיבה. רכב הליווי מגן על הרוכבים מפני הרכבים בכביש ומתריע בפני שאר הנהגים שיש קבוצת רכיבה לפניהם. בנוסף, ברכב הליווי חשוב שיהיו גלגלים רזרביים, ערכת תיקון פנצ'רים, תיק עזרה ראשונה ומים.

במידה ורוכב יוצא ללא ליווי של רכב, חשוב לצטייד בערכה אישית לתיקון פנצ'רים ומכשיר סוללרי.

לסיכום, חשוב מאד לדעת שלרכיבה בקבוצה ישנם יתרונות גדולים, אך יחד עם זאת, חשוב מאד להקפיד על כללי זהירות על מנת לשמור על שלומם של הרוכבים וכמובן לחזור הביתה בשלום.

לתאום אימון ניסיון ללא תשלום, צרו איתנו קשר דרך האתר או התקשרו: 050-2500600.

תגיות:
נגישות