למה כדאי להתאמן בטריאתלון

ענף הטריאתלון נמנה בין ענפי הספורט הקשים ביותר, אם לא הקשה ביותר בעצמו. כל מי שמכיר את הענף יודע שבעצם מדובר באחד המורכב מ- 3 ענפי ספורט שונים שכל אחד מהם בפני עצמו מהווה ענף בעל קושי ואתגר רב: שחייה, רכיבה וריצה. בשל כך אף אחד לא מעלה על דעתו כי טריאתלון מתאים לאימון והתחרות של ילדים ובני נוער, ובמאמר זה ברצוננו לומר בעצם את ההיפך. שלא רק שאימוני טריאתלון בהחלט מתאימים לגילאים אלו של משתתפים, אלא שיש בהם יתרונות רבים שיכולים להשפיע על עיצוב דמותם של המתחרים הצעירים.

• האם אתם ילדים או נערים בגיל העשרה, ומעוניינים לבצע פעילות גופנית? בוודאי תרצו לנצל אותה עד תום ולשפר כמה שיותר מיומנויות ויכולות שרק תוכלו. אין ספק שהטריאתלון עונה בקלות על צורך ורצון אלו. רכיבה על אופניים, שחייה וריצה שונים במהותם ובכל אחד ישנה השקעה שונה – הן מנטלית והן גופנית.

• אין כמו אימוני טריאתלון על מנת לשפר את הכושר הגופני הכללי. כפי שנאמר, מכיוון שמדובר באימון במקביל של 3 ענפי ספורט שונים, הרי שכל אימון עובד על קבוצת שרירים שונה, על עצימות שונה ועל מיומנויות שונות. התמונה הכוללת שמתקבלת היא של אתלט שהכושר הגופני שלו מעולה. כאשר תתמידו באימוני הטריאתלון שלכם גוברים הסיכויים שתוכלו להתקבל בבוא העת ליחידה קרבית במסגרת הצבא, שכן הכושר שלכם יהיה מהטובים שבין המועמדים, ועובדה היא שספורטאים רבים המתאמנים במשך כמה שנים בטריאתלון מתקבלים ליחידות הקרביות השונות.

• מי אשר עוסק בספורט אינו עושה זו אך ורק לשם העיסוק בספורט אלא גם מפני שהוא אוהב את הספורט ויודע להעריך את התרומה של אורח חיים בריא וספורטיבי. כאשר ילדים ו/או נערים מתאמנים בענף ספורט כה תובעני, הם סופגים את האהבה לספורט בכל אימון ואימון ואין ספק שזהו ערך שגם אתם תעבירו הלאה לסובבים אתכם – בני משפחה, חברים לכיתה ומכרים.

• להתחרות בענף תובעני כמו הטריאתלון מחנך אתכם, הספורטאים הצעירים לאחריות ומשמעת עצמית. אין מדובר בענף ספורט קבוצתי שבו ניתן לסמוך על יתר חברי הקבוצה. כל מתחרה תלוי אך ורק בעצמו, ומבין היטב את המשמעות של החלפה בזמן בין השחייה, הרכיבה והריצה. אתם צריכים לתכנן בעצמכם את חלוקת הזמן והכוח וכמובן לעמוד בציפיות שתציבו לעצמכם. בנוסף לכך, הכנת הציוד עבור כל אימון תלוי רק בכם וגם כאן ישנו פן שלם של אחריות אישית, שכן אף אחד לא יבצע מלאכה זו במקומכם.

• כמו בכל עיסוק בספורט, עניין המשמעת העצמית מקבל משנה חשיבות כאשר הענף בו תתחרו משלב בתוכו 3 פעילויות ספורטיביות שונות שאין להפריד ביניהן. על מנת להצליח ולעמוד בציפיות אישיות, עליכם, הספורטאים הצעירים להתמיד באימונים, לשמור על הסדר שלהם ולא לפספס אימונים ותחרויות שנערכות מפעם לפעם.

לסיכום, אימוני טריאתלון, על כל המשתמע מהם, טומנים בחובם יתרונות רבים וקשה למצוא בהם חסרונות. כושר גופני מעולה, אהבה לספורט, אחריות ומשמעת עצמיים – כל אלה יתרמו לכל אחד ואחת שיחליטו לקחת חלק באימוני טריאתלון ומעבר להיותכם אתלטים וספורטאים מעולים, תכונות אלה גם יצעידו אתכם קדימה כאנשים בחברה, כבני נוער מלאים מוטיבציה היום להפוך למבוגרים מיוחדים וערכיים בעתיד.

לתאום אימון ניסיון ללא תשלום, צרו איתנו קשר דרך האתר או התקשרו: 050-2500600.

תגיות:
נגישות