איך ניתן להתאמן בחורף

מאז שדן ואני התחלנו את הטריאתלון, חונכנו שאסור להפסיד אימונים, בטח שלא בגלל מזג האויר. המחשבה על לוותר אימונים לא הייתה קיימת אצלנו ותמיד היה לנו אינסטינקט לצאת ולהתאמן.

בשנת 1999 פגשנו את המאמן הניו זילנדי ג'ון הלמנס שלימד אותנו את המשפט – "אין בעיה לרוץ עם נעלים רטובות". מאז, העדיפות שלנו היא תמיד לצאת החוצה ולהתאמן, כמעט בכל מזג אויר.

 

יחד עם זאת, במהלך השנים למדנו להפעיל יותר שיקול דעת ופיתחנו כמה דרכים איך כן לשמור על שגרת אימוני טריאתלון וגם אימוני ריצה מתוך הבית:

  • אימון רכיבה על טריינר – טריינר היינו מתקן מיוחד אליו מחברים את האופנים האישיות של הרוכב. בצורה כזו למעשה ניתן לקיים את אימון הרכיבה הרגיל בבית מבלי לצאת החוצה. אימון רכיבה על הטריינר היינו סוג אימון שמאפשר להתאמן במשך כל השנה, כשחם מידי או קר. כיוון שמדובר באימון מאוד ספציפי וממוקד, אין צורך להשלים את הנפח שהיינו מבצעים בחוץ ושעה אחת על הטריינר שווה לכשעה וחצי-שעתיים בחוץ.
  • ריצה על מסילה ריצה על מסילה היינה למעשה זהה כמעט לחלוטין לריצה בחוץ. באופן כללי לי מאוד קשה לרוץ על מסילה, בעיקר מהצד הפסיכולוגי (משעמם) אבל במצבים מאוד קיצוניים שלא ניתן לרוץ בחוץ, אני מחליף את הריצה בחוץ וממיר אותה לריצה על מסילה. לאנשים שיש מסילה בבית זה אכן תחליף מצויין ולמי שאין, ניתן לפקוד את חדר הכושר לביצוע אימון ריצה.
  • תרגילי גומיות לשחייה – בימים שקשה לצאת מהמים ולא מגיעים לבריכת השחייה, אני אוהב לתרגל את השחייה בעזרת גומיות שחייה. מדובר בגומיות ספציפיות לחיזוק הידיים שעוזרות לתרגל ולחזק את סגנון השחייה.
  • סדרה של תרגילי חיזוק פונקציונלית – דרך מגוונת וחשובה לא פחות להתאמן בבית היינה סידרה של תרגילי חיזוק. אומנם לא בהכרח מדובר על שיפור היכולת האירובית, אבל מעבר לאימון עצמו, יש גם אלמנט פסיכולוגי ועצם הידיעה שמבצעים אימון ולא סתם מתבטלים בבית בגלל הגשם, עושה משהו. ניתן לבנות סדרה של תרגילים שכוללת 7-10 תרגילים מאוד פשוטים (תרגילי בטן, גב, סקווטים, כפיפות ידיים, סמוך קום וכו') ולבצע אותם בצורה רצופה. העבודה צריכה לכלול 30 שניות עבודה ו-30 שניות מנוחה, כאשר עוברים מתרגיל לתרגיל בצורת סבב. מדובר בעבודה מאוד אינטנסיבית שבהחלט מייצרת אימון איכותי.

 

כמו שהתחלתי כך אסיים –  מזג האויר לא אמור להשפיע על הרצון להתאמן אימוני טריאתלון וניתן "לייצר" אימונים כמעט בכל מקום ובכל מצב.  ולגבי האימונים בגשם, אני אישית מאוד אוהב לבצע אימון ריצה בגשם וזה תמיד מזכיר לי את הסרט של רוקי כאשר אני מדמיין את עצמי עולה במדרגות ומניף את הידיים באויר.

רן אלתרמן

מאמן קבוצת הטריאתלון והריצה של אלתרמנס

אלוף ישראל לשעבר בטריאתלון

לתאום אימון ניסיון ללא תשלום, צרו איתנו קשר דרך האתר או התקשרו: 050-2500600.

תגיות:
נגישות